Buskroser og vildskud. {{forumTopicSubject}}
Jeg ved noget om roser sådan generelt, men støder af og til på noget jeg ikke aner en hat om. Lige som nu, hvor jeg har brug for ekspertbistand, håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Forrige efterår satte jeg en del buskroser, kan ikke huske navnet på dem. Det er de meget populære små lyserøde storblomstrene.
Jeg arvede dem af naboen og har selv gravet dem op og flyttet dem.
De blomstrede så smukt sidste sommer.
Her i år gjorde jeg som ved alle roser klippede dem lidt tilbage inden foråret kom.
Så var der en af buskene der gik helt amok og skød så voldsomt. Jeg kunne se det nok var vildskud fordi der er lidt for mange blade på grenene. Men de stod med mange knopper så jeg synes ikke lige jeg kunne nænne at klippe dem af.
Nu står den og er dobbelt så stor og høj end de andre buskroser og er sprunget ud med en lille bitte hvid rose. (helt forkert farve og størrelse)
Hvad pokker sker der for den ?
Jeg er klar over jeg er nød til at rode i jorden for at finde ud af om den skyder under eller over podestedet og skærer fra.
Hvofor gør min buskrose sådan ?
Hvis det er under podestedet og jeg skærer bort hvad så, er det så slut med unoderne ?
Og det samme hvis der er over podested og jeg skærer fra, hvad så ?
Jeg har to stående som reserve i baghaven, skal jeg fjerne den der går amok og sætte en af reserven i stedet ?
Håber der er en buskrosekyndig herinde der kan hjælpe mig på vej.
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Haver: 1 Emner: 35 Svar: 234
sep 2011
apr 2012
Følger: 1 Svar: 68
apr 2012
Følger: 1 Svar: 68
Så har jeg ingen bud desværre.
sep 2011
apr 2012