{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Bjarke B
Bjarke B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Rydning af opgroet have {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er fuldstændig ny i det med haver, og har nu erhvervet mig en kolonihave. Haven er mildest talt et vildnis! Der er ukrudt i ca. 1/2 meters højde, der har været plæne et par steder i haven, og der har været et område med køkkenhave. Derudover er der brombærbuske og et par æbletræer.

Som skrevet tidligere, så er ALT groet fuldstændig til. Jeg kan ikke overskue at skulle finde ud af hvad der specifikt er, så det jeg gerne vil ende ud med, det er en stor græsplæne med et par æbletræer.

Mit spørgsmål er hvordan jeg lettest rydder haven? Jeg overvejer at starte med en buskrydder, og skære alt ned til ankelhøjde. Derefter leje en minilæsser og skrabe det øverste lag jord af, og transportere det væk til genbrugspladsen.

Er der lettere (eller andre) metoder, eller er min plan lige i øjet. Haven er ikke så stor ca. 600m2. Jeg er klar over at jeg selvfølgelig kan ringe efter en anlægsgartner, men det ligger budgedtet ikke til, og jeg vil også gerne have hænderne i haven selv.

Mvh.
Bjarke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rydning af opgroet have
  • Haveskræk P
    Haveskræk P Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #1   23. aug 2014 Ja du skal da begynde med buskrydderen ,skær det hele ned , og kør det væk. Så skal du sprøjte det hele ud. Når det så er visnet ud fræser du grundigt ,anlegger plæne og giver det mindst en sommer. Så er det at du kan lave nogle bede eller sætte træer og andet. God kamp

• Bjarke B
    Bjarke B Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. aug 2014 Hej Haveskræk.

Tak for dit svar.

Når du siger sprøjte, så går jeg ud fra du mener med gift?

Mvh.
    Bjarke

• Haveskræk P
    Haveskræk P Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #3   25. aug 2014 det er vist ok at bruge gift for at komme ibund en gang for alle, ja en god gang Roundop,tilsat sviemiddel,så kan du få haven bearbejdet mekanisk derefter.V.H. haveskræk

• Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #4   6. sep 2014 Hvis man overtager sådan et vildtnæs, syntes jeg det er helt i orden, at bruge gift....ellers kommer man jo aldrig i bund. Det jeg syntes er træls ved gift er, at man bare kan gå og vente på det visner.....Jeg er mere tyven, det skal væk her og nu ??

Kommentér på:
Rydning af opgroet have

Annonce