{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.206 visninger | Oprettet:

bekæmpelse af Dansk ingefær {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hel skrænt med Dansk ingefær (tror jeg nok den hedder)
Jeg vil rigtig gerne have dem helt væk, da de er meget giftige.
Er der nogle der har erfaring med hvordan man hurtigst slipper af med dem.
Lige nu er min taktik at jeg i efteråret fjernede alle frøstandene, og her i foråret fjerner jeg alt der stikker næsen op af jorden. Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal være "hysterisk" omkring at få alle de små rodstykker med.
Har læst på nettet at man kan "sulte" planten ihjel hvis man fjerner alt over jorden. Men ved ikke lige hvor genstridig den er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bekæmpelse af Dansk ingefær
  • #1   23. mar 2012 Den lurer jeg lige med på, for jeg har noget jeg bare ikke kan slå ihjel, Det kommer op i plænen og et par utidige steder mere.

    Kan oplyse at jeg nu har prøvet at brænde, sprøjte mod bredbladet, holdt toppene nede for at stresse dem intet virker. smiley

    WHAT TO DO ?


  • #2   23. mar 2012 Susan H..
    Det var godt nok deprimerende at høre smiley
    Jeg mener det var inde på Haven´s hjemmeside, at jeg læste at man "bare" skulle fjerne alt der stak næsen op, så ville planten blive sultet ihjel.
    Der stod også at man kunne grave ned i mere end et spadestiks dybde og så fjerne rødderne. Men da dem jeg slås med er på skrænten, der er fyldt med store rødder fra de træer der står på toppen af skrænten, er det fuldstændig umuligt at grave bare ét spadestik ned,,

    Godt man er et tålmodigt menneske smiley


  • #3   24. mar 2012 Ja det er noget træls. jeg overvejer at lægge mig på knæ og pensle hver enkelt med roundup, det må da kunne tage livet af dem.

  • #4   24. mar 2012 ukrudtsdug ? alt dør og så bare igang med kultivatoren og hakkejern og rive smiley og så rive det så det lige bliver rodet lidt rundt HVER weekend smiley og evt engang midt på uge. Sådan stresser man ukrudt smiley det gør jeg hvert år og det ser jo pisse godt ud nyrevet smiley

  • #5   24. mar 2012 Kim J;
    Ukrudtsdug... skal den ikke ligge længe før der er resultat. Ved godt at det gror sig ihjel indenunder, men mener at have hørt den skal ligge i to år.
    Havde også overvejet at dække hele skrænten med fiberdug og så bare lave huller til buskene der skal plantes,, men men,, smiley lad os nu lige se hvilke forslag der ellers dukker op...

    Foreløbig er jeg efter dem hver dag, (husk at brug handske da saften kan give udslæt på huden)

    Susan H; Jeg er godt nok ikke meget for gift,, men kunne måske også få den tanke, hvis der ikke er noget andet der er effektivt nok. smiley


  • #6   26. mar 2012 Ukudts dug eller jord dug er rigtigt fint hvis man har et stykke jord der kan dækkes. Men nu er mit problem jo i græsplænen. Vi fik lagt ny plæne for lidt over et år siden og jeg har ikke lyst til at grave op eller lægge dug på.

    Selv om vi slår plænen ofte og holder bladene nede er de der jo stadig og venter på at titte frem. Det bliver nok roundupén der skal i brug hos mig. Men det kan jo være en ide for Annica med en dug, eller et stort stykke plastik.


  • #7   19. jun 2012 Lige en opfølgning,, i efteråret havde jeg med hakkejernet fjernet alt ingefær på skrænten, der havde næsen oppe. i år har jeg så konsekvent fjernet alle blade der vovede sig op igen. venter til bladet er ca 5 cm oppe, så planten har brugt energi på det,, og vupti,, min have er nu fri for dansk ingefær.. smiley

  • #8   19. jun 2012 Fedt nok smiley

Kommentér på:
bekæmpelse af Dansk ingefær

Annonce