Mus / Rotter {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi døjer med Halsbåndsmus og muligvis rotter på vores grund/ inde i huset..
Vi fangede en rotte i vores mår fælde ude i garagen, der ringede vi til kommunen og fortalte det, hvor vi faktisk bare fik at vide at vi skulle skyde den med et luftgevær og så var der ikke mere i det, vi har derefter set 2 andre rotter. En i garagen og en ved naboens brønd, som ligger lige op af vores grund..
Og inde i huset har vi døjet med halsbåndsmus. Inden for 3 døgn fangede vi 4 stk. oppe på loftet den sidste flyttede så ned i køkkenet og bord under vores skabe , opvaskemaskine, køleskab og ovn. Der gik 4 mdr. før vi "fangede" den.
Den "fangede" vi ved at jeg stod op midt om natten, hvor den sad på bordet og jeg vækkede manden som jagtede den rundt i køkkenet hvor den til sidst løb ud i baggangen, direkte ud til vores hunde som så fangede den og tror muligvis de brækkede ryggen/nakken på den da de bed om den.
Nu er vi på den igen.. Endnu en er flyttet ind i køkkenet. Den LARMER.. Og den er rigtig irriterende at have boende..
Vi har prøvet alt uden held. Musefælder, rottefælder, bokse med gift, alm gift, mårfælde osv osv osv.
De alm. fælder og boksen m. gift flytter den rundt på. Vi kan se fælderne får smækket om den da der er blod/afføring og urin på bordet.!
Giften rør den ikke
Og den går bare absolut ikke i mårfælden.
Er der nogen der ude som har nogle andre tips og ideer til hvordan vi slipper af med den, vi er ved at være løbet tør for ideer.!
På forhånd tak.!
Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
sep 2011
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 10
og der var blod, urin og afføringen på bordet..
ikke noget med blod og urin i afføringen
sep 2011
vi har ikke hørt den i nat så måske vi er heldige den var udenfor da vi lukkede den til men det må tiden jo vise.
smækfælden står helt inde ved væggen og under sofaen og andre mærkelige steder..
og når vi tjekker den er de smækket og tomme men ingen mus..
den sidste, som hundene fangede, var 2 gange større end musefælden, så hvis denne er ligeså stor så får vi svært ved at fange den igen
sep 2011
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 53
sep 2011
så de er ikke til meget hjælp
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 53
Jeg ved at man nogen steder kan få en hundeejer ud, hvor hunden er trænet til at finde rotter. Men hvor de er og hvordan man finder dem ved jeg desværre ikke...
nov 2012
Følger: 1 Svar: 1
okt 2017
Følger: 1 Svar: 1
Mus / Rotter