{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.487 visninger | Oprettet:

Mus / Rotter {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi døjer med Halsbåndsmus og muligvis rotter på vores grund/ inde i huset..

Vi fangede en rotte i vores mår fælde ude i garagen, der ringede vi til kommunen og fortalte det, hvor vi faktisk bare fik at vide at vi skulle skyde den med et luftgevær og så var der ikke mere i det, vi har derefter set 2 andre rotter. En i garagen og en ved naboens brønd, som ligger lige op af vores grund..

Og inde i huset har vi døjet med halsbåndsmus. Inden for 3 døgn fangede vi 4 stk. oppe på loftet den sidste flyttede så ned i køkkenet og bord under vores skabe , opvaskemaskine, køleskab og ovn. Der gik 4 mdr. før vi "fangede" den.
Den "fangede" vi ved at jeg stod op midt om natten, hvor den sad på bordet og jeg vækkede manden som jagtede den rundt i køkkenet hvor den til sidst løb ud i baggangen, direkte ud til vores hunde som så fangede den og tror muligvis de brækkede ryggen/nakken på den da de bed om den.

Nu er vi på den igen.. Endnu en er flyttet ind i køkkenet. Den LARMER.. Og den er rigtig irriterende at have boende..

Vi har prøvet alt uden held. Musefælder, rottefælder, bokse med gift, alm gift, mårfælde osv osv osv.

De alm. fælder og boksen m. gift flytter den rundt på. Vi kan se fælderne får smækket om den da der er blod/afføring og urin på bordet.!
Giften rør den ikke
Og den går bare absolut ikke i mårfælden.

Er der nogen der ude som har nogle andre tips og ideer til hvordan vi slipper af med den, vi er ved at være løbet tør for ideer.!

På forhånd tak.!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mus / Rotter
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   6. sep 2012 Med hensyn til rotter, så skal kommunene kontaktes.

• #3   6. sep 2012 vi har prøvet alt.. og er ved at være desperate

og der var blod, urin og afføringen på bordet..
    ikke noget med blod og urin i afføringen smiley

• #6   7. sep 2012 vi har fundet hvor den kommer ind og det er blevet lukket til..
    vi har ikke hørt den i nat så måske vi er heldige den var udenfor da vi lukkede den til men det må tiden jo vise.

smækfælden står helt inde ved væggen og under sofaen og andre mærkelige steder..
    og når vi tjekker den er de smækket og tomme men ingen mus..
    den sidste, som hundene fangede, var 2 gange større end musefælden, så hvis denne er ligeså stor så får vi svært ved at fange den igen smiley

• #9   7. sep 2012 kunne være man skulle overveje at prøve den.. vil lige vise den til min mand. jeg siger mange tak smiley

• #10   9. sep 2012 Nu ved jeg ikke om det er sådan i alle kommuner. Men som Karin H skriver, så skal kommunen sende en rottefænger. Han kan så sætte fælder og gift op, og det koster ikke noget.

• #11   10. sep 2012 har kontaktet kommunen.. men de ville ikke rigtig gøre noget for de siger det sikkert er et enkelt tilfælde, en strejfer som rottefangeren kaldte det..
    så de er ikke til meget hjælp

• #12   12. sep 2012 Det er godt nok for sløvt af dem! HVIS det var en enkelt, hvordan kan de så vide at den ikke er med unger og ligger og føder dem et sted i nærheden! Simpelthen for dårligt! En rotte kommer sjældent alene...
    Jeg ved at man nogen steder kan få en hundeejer ud, hvor hunden er trænet til at finde rotter. Men hvor de er og hvordan man finder dem ved jeg desværre ikke...

• Bjarne H
    Bjarne H Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #13   23. nov 2012 Den eneste rigtige løsning er at ringe til mortalin og så kommer de uden bøvl.

• Jørgen F
    Jørgen F Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #14   17. okt 2017 eller www. sos-skadedyr.dk

Kommentér på:
Mus / Rotter

Annonce